MySDT


Forum SDT (Saya Dan Teman)
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Guest
Guest



PostSubject: Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?    Thu Jul 21, 2011 6:53 am

Drama arahan Erma Fatima hasil lakonan pelakon popular Fazura, Shahz
Jaszle & Fauziah Gous mula mendapat tentangan daripada sebuah
kumpulan fanpage.
Fanpage Facebook, “Kami Bantah Tayangan Perdana Tahajjud Cinta”
telah diwujudkan dengan jumlah penyokong sekitar 600 orang (buat masa
ini). Motif penubuhan fanpage berkenaan dikatakan, “membantah jalan
cerita dan gaya lakonan yang jelas menghina muslimat yang berpurdah.”
“Kami masih lagi membuka ruang untuk komen dan kritikan membina
terhadap drama Tahajud Cinta. Kita bukan mahu menjatuhkan industri
filem, malah mahu industri ini berkembang selari dengan kehendak Islam.
Islam itukan syumul,” kata admin Fanpage berkenaan melalui statusnya.
Ada pendapat yang sensitif dengan penayangan Tahajjud Cinta kerana dipercayai menjatuhkan institusi pendidikan sekolah pondok.
Seorang penyokong Fanpage bernama Muhamad Nazri berkata, “Dalam
cerita Tahajjud Cinta ini ingin menyampaikan mesej bahawa orang yang
mengajar di pondok adalah orang yang jahil agamanya & bersikap
jahat, dan orang yang belajar diluar negara itu adalah orang yang baik
belaka… ini akan menjatuhkan istitusi pondok.”
Namun, ada yang menyokong penayangan Tahajjud Cinta dengan memberikan pendapat yang lebih terbuka.
“Watak tak semua perlu sempurna untuk sesebuah drama. Ada
sebabnya diletakkan begitu supaya ada pengajaran yang mahu ditunjukkan.
Itu lebih kepada realiti kehidupan kita sebenar. Bertudung tapi..
seorang ustaz tapi.. kemudian berubah. Itu realiti. kita tidak mahu
tengok watak yang sempurna saja dalam drama. Drama yang mencabar
mentaliti orang yang menontonnya lebih bagus! itu namanya drama, ”
kata Desyntha Desy di Fanpage berkenaan.
Setakat ini, ada cadangan untuk mengutarakan aduan kepada pihak Media
Prima atas penayangan drama tersebut. OHBULAN! akan menghubungi pihak
Media Prima untuk mengesahkan penerimaan aduan tersebut nanti. Info : Tahajjud Cinta ditayangkan setiap hari Jumaat, jam 9 malam di TV3.
Back to top Go down
kReNmAuT
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 438
Mata Ganjaran : 2407
Reputasi : 0
Join date : 2011-07-06
Location : uNdEr tHe bLeSsiNg mOoN oF.....??

PostSubject: Re: Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?    Thu Jul 21, 2011 6:57 am

adoiii... nama lagi drama.... kita yg penonton ni nilai2 la sendiri...mn yg baik kita ikut buat panduan....mn yg buruk buat sempadan.... kalo suma drama nk tunjuk baik je.... letih r....

_________________









i BleEd iN tHe nAmE oF tHe oAth!!
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?    Thu Jul 21, 2011 7:04 am

mm..mcmtu la..kdg2 tak semua bleh menilai..bagi aku setakat biasa2 ok je..tapi bagi..kalau tunjuk scene org tgh beranak tu..lagi aku pening...bila ada budak tgh tengok..tak ke malu...
Back to top Go down
ZiO_dInGiN
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 329
Mata Ganjaran : 2864
Reputasi : 0
Join date : 2011-05-13
Age : 38
Location : bandar baru klang

PostSubject: Re: Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?    Thu Jul 21, 2011 7:58 pm

kalau gitu nanti drama tue dichap la 18PL ...jgn asal bunyi drama jer dichap U dan waktu tayangan pun asik waktu perdana juga ...itu mungkin akan membantu org x cukup umur utk bertanya kalau dia rasa keliru dengan jln cerita drama nie..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?    Today at 5:09 am

Back to top Go down
 
Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» cinta rosul
» Duas from the Sunnah
» HUKUM ZINA DAN PERKOSAAN DALAM ALKITAB
» Kisah Nyata Polwan Inggris Jatuh Cinta Pada Islam dan Berjilbab
» Ada yang bisa bantah Relativitas Waktu di Qur'an ?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MySDT :: SDT Kedai Kopi Korner :: Gossip Artis Malaysia-
Jump to: