MySDT


Forum SDT (Saya Dan Teman)
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Jeng La
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 795
Mata Ganjaran : 153119
Reputasi : 6
Join date : 2011-05-07

PostSubject: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Mon Aug 22, 2011 11:47 am



Cuba bayangkan, wanita yang mempunyai wajah persis artis, berkulit gebu, subur, putih melepak, masih “dara”, bentuk tubuh menawan dan akan mengabadikan sepenuhnya jiwa dan raga terhadap lelaki yang menjadi suaminya boleh dijadikan isteri oleh para pencari cinta di luar sana hanya dengan RM14,000 sahaja lengkap dengan majlis kahwin dan bulan madu.

Acap kali kita dengar rungutan bakal pengantin yang kecewa dengan segelintir ibubapa pihak perempuan yang meletakkan harga yang melampau untuk melepaskan anak daranya.Alasan yang selalu diberi adalah kerana anaknya itu mempunyai Ijazah dan juga anak tunggal perempuan dalam keluarga berkenaan.

Perkara ini pernah juga saya dengar semasa menyaksikan rakan di”temubual” bakal mentuanya di mana ayat begini kedengaran :

“Kalau ikut kat sini, biasanya kalau pompuan tu kerja kilang, dalam RM5,000… tapi kalau perempuan tu ada Ijazah, mengaji tinggi.. orang biasa letak RM10,000″ – itu ayat yang saya dengar dalam 5-7 tahun lepas.. cuba bayangkan keadaan zaman sekarang .

Itulah sebabnya mengapa ada antara lelaki kita gemar berkahwin dengan gadis dari negara jiran seperti Indonesia dan Thailand. Selain murah dan mudah, wanita dari negara jiran ini juga dikatakan mempunyai tarikan tersendiri kononnya lebih penyayang. Tetapi akhirnya, poket sendiri yang goyang.

Trend wanita-wanita Malaysia yang lebih pentingkan kerjaya juga menjadi faktor kepada lelaki Malaysia menjauhi wanita ini. Mungkin juga kerana lambakan wanita-wanita penggoda dari negara jirang menjadikan wanita Malaysia agak terpinggir.

Namun, mungkin berita di akhbar dan ulasan kami pada hari ini membawakan berita baik buat golongan lelaki di luar sana tetapi mungkin berita buruk bagi kaum wanita kita.

Apa yang didedahkan akhbar hari ini adalah budaya (mungkin) baru sesetengah lelaki di Malaysia yang beralih tumpu kepada gadis-gadis dari Maghribi sebagai peneman hidup mereka. Mereka bukan saja memiliki pakej lengkap sebagai isteri termasuk wajah persis artis, malah boleh dijadikan teman hidup pada harga semurah RM14,000.

Harga RM14,000 tersebut adalah harga termasuk perbelanjaan ke Maghribi untuk mengahwini gadis disana. Kos adalah termasuk tambang kapal terbang pergi dan balik, majlis kahwin dan berbulan madu disana.

Itu bukan omong kosong, malah segelintir jejaka Malaysia beragama Islam menikmati saat manis melayari rumah tangga dengan wanita Maghribi yang dikatakan memiliki pelbagai kelebihan berbanding wanita tempatan dan negara jiran seperti Indonesia, Thailand dan Filipina.

Sebenarnya, jika hendak dibandingkan, “harga” itu sama sahaja, tetapi memandangkan nilai matawang Malaysia adalah tinggi berbanding matawang Maghribi, ianya jatuh kepada kategori murah dan memuaskan


Antara keistimewaan dan kelebihan gadis Maghribi adalah :

Mereka mengamalkan mandi hammam iaitu mandi di bilik berwap dan menggunakan minyak argan yang membantu melambatkan kedutan pada kulit.
Mereka juga pembersih dan menjaga makan, sebab itu mereka cantik.
Gadis berkenaan juga belum ‘tercemar’ kerana tidak dipengaruhi budaya luar seperti budaya Barat.
Tiada budaya mempunyai kekasih atau keluar ‘berdating’ kerana mereka dikawal sepenuhnya ibu bapa dan taat kepada perintah. Jika mahu menyunting mereka sebagai isteri, jumpa ibu bapa mereka.
Tak perlu ‘dating’ kerana jika ibu bapa setuju, mereka akur. Mereka perlukan seorang lelaki sebagai suami kerana mereka bukan wanita berkarier dan dijamin memberi layanan sempurna kepada suami.
Golongan gadis terbabit juga biasanya suka menari hanya di kalangan wanita dan mereka tiada masalah untuk menari di depan suami untuk ‘menghangatkan’ suasana. Woww!
Memandangkan mereka hidup dalam keadaan sederhana, mereka tidak akan meminta yang bukan-bukan daripada suami seperti wang yang banyak, emas atau permata.



Ekoran dari isu tersebut, wanita Malaysia harus sedar bahawa kedudukan mereka sekarang kian terancan. Ini kerana, trend ini membuatkan gadis tempatan semakin sukar untuk bertemu jodoh. Ini kerana, jika kebanyakan lelaki “berkualiti” di negara ini memilih jodoh dari kalangan gadis luar negara, pasti tempiasnya akan terasa kepada gadis tempatan.

Dahla sekarang wanita lebih pentingkan kerjaya, ditambah pula dengan hantaran yang melambung tinggi… makin “basi” lah orang tua-tua kata..
Back to top Go down
http://www.mysdt.tk
lpsoldier007
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 175
Mata Ganjaran : 2733
Reputasi : 3
Join date : 2011-04-30

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Mon Aug 22, 2011 12:31 pm

ni kalau jadi FL, meletop2 beb.

_________________
PM me to apply for UniFi and Streamyx all packages. Online application. Apply from your HOME/OFFICE. Will help you terminate your existing streamyx package (UNIFI). All FOC, no charges.
Guaranteed to get installation within 1 week for Unifi and Streamyx
PM ME FOR MORE INFO
Back to top Go down
asham77
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 48
Mata Ganjaran : 2031
Reputasi : 1
Join date : 2011-06-25

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Aug 23, 2011 12:36 pm

ni entah berapa damages nya nanti...kkekkeke
Back to top Go down
nottypirates
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 877
Mata Ganjaran : 3520
Reputasi : 5
Join date : 2011-04-30
Location : Serdang

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Aug 23, 2011 1:26 pm

kn cr bini foreigner ler...
14k t'masuk tmbg glfht n bln madu oooo...
murah gler....
sni 14k br hantaran...hehehehe

_________________
Karaoke...5 Star...Perempuan...barula SELESA...

cheers pirat cheers

Hepi-Hepi
Back to top Go down
terry
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 178
Mata Ganjaran : 2726
Reputasi : 0
Join date : 2011-05-06
Location : kl

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Aug 23, 2011 2:48 pm

bro jengla book kan kawan sorang bakal pengantin ..muehehehe

_________________
"It is in the quiet crucible of your personal private sufferings that your noblest dreams are born and God's greatest gifts are given in compensation for all you've been through." ~Wintley Phipps
Back to top Go down
keropokpisang
SDT Newbies
SDT Newbies


Posts : 35
Mata Ganjaran : 1958
Reputasi : 1
Join date : 2011-08-27

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Sat Aug 27, 2011 8:35 pm

takder orang nak try ker? mix ngan orang sana anak cun woo... orang kata belah2 sana sedap awek2 dier
Back to top Go down
grillPerson
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 124
Mata Ganjaran : 2724
Reputasi : 5
Join date : 2011-05-01
Age : 37
Location : Tempat paling best

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Sat Aug 27, 2011 8:49 pm

eheheheh patut kena ada ejen untuk melancarkan lagi urusan nih.... wehh takder ke orang yang nak wat bisnes??? sambil wat bisnes sambil tolong orang nih.... cheers

_________________
"I believe that sex is a beautiful thing between two people. Between five, it's fantastic."
Back to top Go down
spideyman
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 1842
Mata Ganjaran : 53988
Reputasi : 27
Join date : 2011-05-10
Location : KL

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Fri Sep 02, 2011 7:49 pm

tak silap gua pernah baca paper dulu pasal sorang mamat ni yg dah kawin dgn wanita maghribi..pastu dia tolong member2 dia yg nak cari isteri org sana...hehehhe kat paper metro kalau x silap....
Back to top Go down
cougar11
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 1025
Mata Ganjaran : 214069
Reputasi : 16
Join date : 2011-05-05
Location : Langit Biru, Darat Hijau.

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 5:01 am

cm mn erk nk cari mamat yg bt ni?best jgak tu..minh arab ni pndai menari....

_________________
SELAGI ADA BAYANG-BAYANG,SELAGI ITU ADANYA CAHAYA.......
.
Back to top Go down
futurama
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 462
Mata Ganjaran : 3007
Reputasi : 5
Join date : 2011-05-04
Location : PJ

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 5:30 am

member wa ada sorang kawin ngan org magribi ni, cun betol bini dia. Keje offshore bleh la, nak beraya rumah mertua pun poket xder hal. Kalau sapa yg ada 14k ngam2 tu pegi kawen kat sana lepas bawak balik msia jawabnya sampai beranak pinak pun bini xbalik negara sendirik dah...
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 5:44 am


ni mcm prc nye fl ke mp girl laa jadinya...ayam cakap ngan itik last2 dua2 pening Laughing
Back to top Go down
em em r
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 282
Mata Ganjaran : 213343
Reputasi : 0
Join date : 2011-05-06

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 7:27 am

kwn aku dah kawen thn lepas ngan orng sana...mmg patuh giler. depa ni dah di ajar hormat suami. damage kwn aku pun sama 14K

_________________
ada 2 lubang yg memang tak boleh lupa....
1. lubang golf
2. lubang puki
*****KALAU NAK ORDER KOPI KESIHATAN DAN BERTENAGA...PM AKU YER !!!
Back to top Go down
otokjem
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 2231
Mata Ganjaran : 265583
Reputasi : 26
Join date : 2011-04-30
Location : sri gombak

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 8:01 am

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa biaq betollllll

_________________
###############################################################
just because i'm flirt, doesn't mean i like u... stupid..

cheers cheers cheers
Back to top Go down
em em r
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 282
Mata Ganjaran : 213343
Reputasi : 0
Join date : 2011-05-06

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 8:58 am

OJ - mmg 14k tu termasuk semua perbelanjaan sepenuhnya, tiket pergi balik dll. skrng minah tu pun dah bleh ckp melayu sikit2, jadi 2nd wife

_________________
ada 2 lubang yg memang tak boleh lupa....
1. lubang golf
2. lubang puki
*****KALAU NAK ORDER KOPI KESIHATAN DAN BERTENAGA...PM AKU YER !!!
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 9:11 am

hahaha...OJ berminat ke?

em em r...kwn lu bole jd org tgh tk? hahaha...
Back to top Go down
otokjem
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 2231
Mata Ganjaran : 265583
Reputasi : 26
Join date : 2011-04-30
Location : sri gombak

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 9:20 am

gile la weiiiiiiiiiiiii.. hahahaha tgk la.. kalo wa jutawan leh la.. tak mampu den.. mem skang ni nak buang mane.. kekekeke..

_________________
###############################################################
just because i'm flirt, doesn't mean i like u... stupid..

cheers cheers cheers
Back to top Go down
otokjem
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 2231
Mata Ganjaran : 265583
Reputasi : 26
Join date : 2011-04-30
Location : sri gombak

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 9:25 am

contoh muka awek magribi http://2dayblogger.com/blog/2010/12/13/gadis-maghribigambar-gambar-cun-gadis-maghribi/

_________________
###############################################################
just because i'm flirt, doesn't mean i like u... stupid..

cheers cheers cheers
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 9:47 am

lawa siot...law of attraction...satu hari nnt wa nak main ngan awek magribi for free hahaha...

***kalo tak silap Magribi ni ader pengaruh Perancis kan?
Back to top Go down
nottypirates
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 877
Mata Ganjaran : 3520
Reputasi : 5
Join date : 2011-04-30
Location : Serdang

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 9:52 am

OJ xmo awek mgribi...
dye mau PRC je....
mau balik foshan...bljr wing chun....heheheh

_________________
Karaoke...5 Star...Perempuan...barula SELESA...

cheers pirat cheers

Hepi-Hepi
Back to top Go down
cerminmata
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 749
Mata Ganjaran : 2844
Reputasi : 22
Join date : 2011-06-27
Location : KL-Selangor-Putrajaya

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 9:59 am

Patut la ketua menteri sarawak senang dpt bini cun...tp bini dia lebanon la...Wink
mesti dia beli murah kan...

_________________
Pompuan suka lelaki jahat. Cinta dan Seks..

"Buat lelaki baik, janganlah kau harapkan cinta kerana tak akan ada cinta untuk kamu. Cinta itu hanya teori dan seks adalah praktikalnya.."
Back to top Go down
em em r
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 282
Mata Ganjaran : 213343
Reputasi : 0
Join date : 2011-05-06

PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 10:22 am

dia hanya mampun tengok jer bro...kote tak naik pun, kan bagus klau dia upah aku jadi gigolo

_________________
ada 2 lubang yg memang tak boleh lupa....
1. lubang golf
2. lubang puki
*****KALAU NAK ORDER KOPI KESIHATAN DAN BERTENAGA...PM AKU YER !!!
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Tue Oct 11, 2011 10:30 am

adehhhh...gile best.dh dpt kerang, di byr lak lg...hahaha...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000   Today at 9:00 pm

Back to top Go down
 
Khas untuk Lelaki: GADIS MAGRIBI= RM14,000
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MENYUSUI LELAKI DEWASA MENURUT ISLAM
» Inilah Khasiat Ajaib Dari Alam Untuk Kita !!!
» Muhammad menikah dengan gadis di bawah umur
» Diskusi 4 orang saksi Zina
» Hantu dan Roh/Arwah orang yang sudah meninggal

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MySDT :: SDT Kedai Kopi Korner :: SDT Current Issue-
Jump to: