MySDT


Forum SDT (Saya Dan Teman)
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
amir
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 234
Mata Ganjaran : 2236
Reputasi : 1
Join date : 2011-10-07
Location : in the West Garden

PostSubject: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Mon Oct 10, 2011 6:37 pm

Ni sumber dari nota2 yang aku baca & ceduk:

1.HARUS

Dr Syeikh Yusof Al-Qaradawi (rujuk www.islamonline.net) berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua ceceair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap sebegini adalah MAKRUH disisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual.

Apa yang pasti diharamkan menurut beliau adalah ‘anal sex’ atau seks melalui lubang dubur, kerana terdapat nas yang jelas mengharamkannya, adapun ‘oral seks’ tiada sebarang nas jelas dari Al-Quran dan hadis yang melarangnya.

Pandangan ‘harus’ atau boleh dilakukan ini dikongsi oleh Mufti Mesir, Syeikh Dr Ali Al-Jumaah dan juga Dr. Sabri ‘Abdul Ra’ouf (Prof Fiqh di Univ Al-Azhar) apabila mereka menegaskan, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah zina kelak.

Perbincangan ringkas

Namun begitu, saya kira kesemua mereka yang mengharuskan termasuk Syeikh Yusof Al-Qaradawi tidak pula menghuraikan satu isu yang mungkin boleh dipanjangkan perbahasannya, iaitu bab kenajisan air mazi dan air mani.

Justeru, saya mengira fatwa beliau mungkin boleh digunakan jika dalam keadaan tiada sebarang ceceair dikeluarkan semasa aktivti oral sex ini dilakukan. Namun keadaan ini dikira sukar berlaku kerana bagi seseorang yang normal, nafsu yang meningkat pastinya akan mengeluarkan cecair pelincir iaitu mazi.

Air mani lelaki dan wanita dianggap najis menurut mazhab Hanafi dan Maliki. Mazhab Syafie dan Hanbali pula mengganggapnya suci.

Namun semua ulama bersetuju air mazi adalah najis. Hasilnya, majoriti pandangan ulama yang menyatakan menelan dan hisap termasuk cecair mazi ini adalah haram atau makruh berat. Beberapa ulama kontemporari menegaskan perlu membasuh dengan segera jika terkena mazi tadi.

Mazi ibarat najis lain yang dianggap kotor dalam Islam, justeru haram memakan tahi, meminum air kencing dan termasuk juga air mazi ini. Bukan sekadar haram memakan najis malah ulama empat mazhab juga memfatwakan haram menjual najis (kecuali diketika wujudnya teknologi untuk menggunakannya sebagai baja), apatah lagi untuk menjilat, hisap dan menelannya. Sudah tentulah ia lebih lagi diharamkan.

Selain itu, menurut undang-undang Malaysia juga ia adalah satu perara yang tidak normal, khusus buat orang yang agak luar biasa nafsunya.

“Oral seks” juga tergolong dalam kategori perlakuan seks luar tabie, ia adalah salah menurut Seksyen 377B Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman sebat dan 20 tahun penjara.

Justeru, mana-mana pasangan kekasih yang melakukan perkara ini, boleh dilaporkan dan diambil tindakan oleh undang-undang Malaysia. Dari sudut undang-uhdang Islam, ia dikira berdosa besar dan bolehlah dijadikan sebat dan 20 tahun penjara tadi sebagai peruntukan ta’zir di dalam Islam bagi mereka yang sabit bersalah.

2.HARAM

Kebanyakan ulama Saudi mengharamkan perbuatan ini, ini dapat dilihat dari fatwa-fatwa berikut:-

Mufti Saudi Arabia bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al’Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi menjawab sebagai berikut,
“Adapun hisapan isteri terhadap kemaluan suaminya (oral sex), maka ini adalah haram, tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan suami) dapat memancarkan mani, mazi dan lain-lain. Kalau memancar, maka akan keluar darinya air mazi yang ia najis menurut kesepakatan (ulama’). Apabila (air mazi itu) masuk ke dalam mulutnya lalu ke perutnya maka boleh jadi akan menyebabkan penyakit baginya."

Melalui pandangan ini, kita dapat melihat satu point yang penting, iaitu sejauh mana tindakan ini boleh memberikan kesan buruk kepada kesihatan pasangan. Menurut pembacaan saya, ulama yang membolehkan perilaku ini juga bersetuju untuk mengganggapnya haram jika dapat dipastikan dan dibuktikan dari sudut saintifik, ia boleh membawa bakteria dan menyebabkan penyakit yang serius.

Saya teringat pakar sakit puan, Dr Ismail Thambi pernah menyatakan bahawa bakteria yang berada di mulut adalah sangat banyak berbanding di kemaluan, justeru beliau menyatakan tindakan ‘oral sex’ dibimbangi boleh membawa penyakit kemaluan disebabkan bahagian mulut pasangan yang mempunyai banyak bakteria dan kuman.

Selain itu, seorang lagi ilmuan Islam iaitu Syeikh Nasiruddin Albani berkata :-
“Ini adalah perbuatan sebahagian binatang, seperti anjing. Dan kita mempunyai dasar umum bahawa di dalam banyak hadits, Ar-Rasul melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) haiwan-haiwan, seperti larangan beliau turun (sujud) seperti turunnya unta, dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak. Dan telah dimaklumi pula bahawa Nabi Shallallahu ‘alahi wa sallam telah melarang untuk tasyabbuh (menyerupai) dengan orang kafir, maka diambil juga daripada makna larangan tersebut pelarangan tasyabbuh dengan haiwan-haiwan-sebagai penguat yang telah lalu, apalagi haiwan yang telah diketahui keburukan tabiatnya. Maka sewajarnya seorang muslim – dan keadaannya seperti ini – merasa tinggi untuk menyerupai haiwan-haiwan”
Namun, pendapat peribadi saya mendapati pandangan dan dalil yang digunapakai oleh Syeikh Albani ini adalah tidak begitu kukuh, namun saya tidak berhasrat untuk membincangkannya dengan panjang lebar di ruang ini.

Tindakan men’generalize’ semua jenis persamaan (tasyyabbuh) sebagai haram secara total juga boleh didebatkan kesohihannya. Demikian juga menyamakannya dengan perilaku binatang, benarkah binatang melakukan ‘oral seks’?, jika sekadar menjilat mungkin ye, namun menghisap kemaluan si jantan? Adakah binatang yang melakukannya?. Saya tidak pasti. Bagaimana pula binatang ada juga yang mencium dan memeluk pasangannya. Adakah mencium dan memeluk juga diharamkan kerana menyerupai binatang.? Sudah tentu tidak.

kredit utk resepirahsiaku.com



NOTE : MENJILAT KEMALUAN YANG BUKAN ISTERI/GF@GEGEL XMASUK DLM NOTA NIH
Yang ni dah maklumlah memang HARAM hukumnyer : walaupun HARUM

_________________
Fight Like A Tiger, Win Like A Champion ®

I need a girl with beautiful face & brain- not only a beautiful breast
Back to top Go down
lpsoldier007
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 175
Mata Ganjaran : 2739
Reputasi : 3
Join date : 2011-04-30

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Mon Oct 10, 2011 6:40 pm

yang harum ni la best. hahaha.

_________________
PM me to apply for UniFi and Streamyx all packages. Online application. Apply from your HOME/OFFICE. Will help you terminate your existing streamyx package (UNIFI). All FOC, no charges.
Guaranteed to get installation within 1 week for Unifi and Streamyx
PM ME FOR MORE INFO
Back to top Go down
nottypirates
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 877
Mata Ganjaran : 3526
Reputasi : 5
Join date : 2011-04-30
Location : Serdang

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Mon Oct 10, 2011 6:45 pm

lpsoldier007 wrote:
yang harum ni la best. hahaha.

suda semestinye...
xle lari dari lumrah..yg haram tu la nk dirasenye....hehehehe

_________________
Karaoke...5 Star...Perempuan...barula SELESA...

cheers pirat cheers

Hepi-Hepi
Back to top Go down
noob
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 135
Mata Ganjaran : 2177
Reputasi : 2
Join date : 2011-05-11
Location : Bukit Jalil

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Sun Oct 16, 2011 1:38 pm

ini cuma tambahan..apa yg ak dgq la..Hazrat Umar r.a pernah berjumpa Rasulullah S.A.W..bertanya tentang perihal kelamin suami isteri..jadi Rasulullah S.A.W. berkat bahawa "Isteri adalah ibarat ladang tanaman..bercucuk tanamlah dgn apa cara yg kamu suka.."..Hazrat Umar R.A. bertanya lg.."Bolehkah aku melakukannya dari belakang??"..Rasulullah S.A.W. berkata "Boleh,asal kena pada tempatnya.."
jd ada ustaz yg mngatakan bhw hanya juboq ja yg kita xle jolok..xdak yg mngatakan yg xle jolok kat mulut..ada ustaz pun kata boleh..ada yg kata tak..xtao la mana betul..tapi sakit tu kalau haram..bapak sedih gila..keke..
Back to top Go down
nottypirates
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 877
Mata Ganjaran : 3526
Reputasi : 5
Join date : 2011-04-30
Location : Serdang

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Sun Oct 16, 2011 2:05 pm

noob wrote:
ini cuma tambahan..apa yg ak dgq la..Hazrat Umar r.a pernah berjumpa Rasulullah S.A.W..bertanya tentang perihal kelamin suami isteri..jadi Rasulullah S.A.W. berkat bahawa "Isteri adalah ibarat ladang tanaman..bercucuk tanamlah dgn apa cara yg kamu suka.."..Hazrat Umar R.A. bertanya lg.."Bolehkah aku melakukannya dari belakang??"..Rasulullah S.A.W. berkata "Boleh,asal kena pada tempatnya.."
jd ada ustaz yg mngatakan bhw hanya juboq ja yg kita xle jolok..xdak yg mngatakan yg xle jolok kat mulut..ada ustaz pun kata boleh..ada yg kata tak..xtao la mana betul..tapi sakit tu kalau haram..bapak sedih gila..keke..

ini menjelaskan bahawa xsemestinye semsa bersama bini, skill same digunakan..skill org tua zaman dulu2...dengan apa cara sekali pun...menjelaskn berbagaikan teknik/skill boleh digunakan....penggunaan skill yg berbeza boleh mndtgkan nikmat yg lebih...bolehkah mendatangi dari belakang...wa rase skill doggie kut...sbb tu wa xgn perkataan skill doggie..wa gunakan perkataan skill tonggeng arab....hehehehe rabbit

_________________
Karaoke...5 Star...Perempuan...barula SELESA...

cheers pirat cheers

Hepi-Hepi
Back to top Go down
noob
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 135
Mata Ganjaran : 2177
Reputasi : 2
Join date : 2011-05-11
Location : Bukit Jalil

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Sun Oct 16, 2011 5:04 pm

nottypirates wrote:
noob wrote:
ini cuma tambahan..apa yg ak dgq la..Hazrat Umar r.a pernah berjumpa Rasulullah S.A.W..bertanya tentang perihal kelamin suami isteri..jadi Rasulullah S.A.W. berkat bahawa "Isteri adalah ibarat ladang tanaman..bercucuk tanamlah dgn apa cara yg kamu suka.."..Hazrat Umar R.A. bertanya lg.."Bolehkah aku melakukannya dari belakang??"..Rasulullah S.A.W. berkata "Boleh,asal kena pada tempatnya.."
jd ada ustaz yg mngatakan bhw hanya juboq ja yg kita xle jolok..xdak yg mngatakan yg xle jolok kat mulut..ada ustaz pun kata boleh..ada yg kata tak..xtao la mana betul..tapi sakit tu kalau haram..bapak sedih gila..keke..

ini menjelaskan bahawa xsemestinye semsa bersama bini, skill same digunakan..skill org tua zaman dulu2...dengan apa cara sekali pun...menjelaskn berbagaikan teknik/skill boleh digunakan....penggunaan skill yg berbeza boleh mndtgkan nikmat yg lebih...bolehkah mendatangi dari belakang...wa rase skill doggie kut...sbb tu wa xgn perkataan skill doggie..wa gunakan perkataan skill tonggeng arab....hehehehe rabbit

"xsemestinya bersama bini" tu membuatkan aku tersenyum..ahaha..tonggeng arab eh??macam stail ja bunyi..keke..tu ah..ak rasa pun skill doggie tu..tapi jolok jgn kat pungkoq sudah..keke..
Back to top Go down
toyol
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 67
Mata Ganjaran : 1912
Reputasi : 1
Join date : 2011-11-17

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Sun Dec 18, 2011 7:43 pm

nntilah wa buat kajian secara terperinci apakah itu 'skill tonggeng arab' yg bunyi mcm ganassss.....
Back to top Go down
otokjem
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 2231
Mata Ganjaran : 265589
Reputasi : 26
Join date : 2011-04-30
Location : sri gombak

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Fri Dec 23, 2011 7:36 am

hukum menjilat jubo ade tak.. kekekeke (maaf kerana bahasa kasar...)

_________________
###############################################################
just because i'm flirt, doesn't mean i like u... stupid..

cheers cheers cheers
Back to top Go down
enjit2semut
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 1223
Mata Ganjaran : 203504
Reputasi : 28
Join date : 2011-05-04
Location : usj subang jaya

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Fri Dec 23, 2011 8:03 am

otokjem wrote:
hukum menjilat jubo ade tak.. kekekeke (maaf kerana bahasa kasar...)


alamak bro oj..jubo?kalau terjilat cam ne bro..atau terpakse jilat(mane taw die letak parang kat tengkuk ker..kalau x jilat die sembelih)..so cam ne?yg wa taw kalau TER..x sengaja..so pejam mate la bro..TERPAKSE..hehehe

_________________
TANPA KEBERANIAN MIMPI TAK KAN JADI KENYATAAN..TANPA FL,TIDUR ASYIK TERGANGGU..HEHEHEHE

Arrow
Back to top Go down
otokjem
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 2231
Mata Ganjaran : 265589
Reputasi : 26
Join date : 2011-04-30
Location : sri gombak

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Fri Dec 23, 2011 8:06 am

hahahhaa itu la pasal... gile la.. cam geli plak kalo terbayang.. hahahahahaa

_________________
###############################################################
just because i'm flirt, doesn't mean i like u... stupid..

cheers cheers cheers
Back to top Go down
enjit2semut
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 1223
Mata Ganjaran : 203504
Reputasi : 28
Join date : 2011-05-04
Location : usj subang jaya

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Fri Dec 23, 2011 8:13 am

otokjem wrote:
hahahhaa itu la pasal... gile la.. cam geli plak kalo terbayang.. hahahahahaa



walawei bro oj..kalau da muke cam Keeley Hazell ,Scarlett Johansson ,Isla Fisher,Jessica Alba ker,wa blasah aje bro..x peduli da,ape jd jadi la..hehehehe

_________________
TANPA KEBERANIAN MIMPI TAK KAN JADI KENYATAAN..TANPA FL,TIDUR ASYIK TERGANGGU..HEHEHEHE

Arrow
Back to top Go down
otokjem
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 2231
Mata Ganjaran : 265589
Reputasi : 26
Join date : 2011-04-30
Location : sri gombak

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Fri Dec 23, 2011 8:23 am

hahahaha itu la pasal.. jilat ok lagi... jangan hisap.. wakakakkakaka..

_________________
###############################################################
just because i'm flirt, doesn't mean i like u... stupid..

cheers cheers cheers
Back to top Go down
strawhatcrew
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 899
Mata Ganjaran : 2892
Reputasi : 6
Join date : 2011-07-19
Location : in your room

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Tue Dec 27, 2011 12:27 pm

oj, ko jilat jubo sapa plak ni.. jgn kata jilat jubo laki dah la.. lobang kunyit tu.. wakakaka.. wa dijilat pernah la..

_________________
Back to top Go down
http://www.justusboys.com/forum/
Pisang_Emas
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 179
Mata Ganjaran : 2795
Reputasi : 4
Join date : 2011-06-16
Age : 66
Location : Cheras

PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Tue Mar 27, 2012 3:56 am

nottypirates wrote:
noob wrote:
ini cuma tambahan..apa yg ak dgq la..Hazrat Umar r.a pernah berjumpa Rasulullah S.A.W..bertanya tentang perihal kelamin suami isteri..jadi Rasulullah S.A.W. berkat bahawa "Isteri adalah ibarat ladang tanaman..bercucuk tanamlah dgn apa cara yg kamu suka.."..Hazrat Umar R.A. bertanya lg.."Bolehkah aku melakukannya dari belakang??"..Rasulullah S.A.W. berkata "Boleh,asal kena pada tempatnya.."
jd ada ustaz yg mngatakan bhw hanya juboq ja yg kita xle jolok..xdak yg mngatakan yg xle jolok kat mulut..ada ustaz pun kata boleh..ada yg kata tak..xtao la mana betul..tapi sakit tu kalau haram..bapak sedih gila..keke..

ini menjelaskan bahawa xsemestinye semsa bersama bini, skill same digunakan..skill org tua zaman dulu2...dengan apa cara sekali pun...menjelaskn berbagaikan teknik/skill boleh digunakan....penggunaan skill yg berbeza boleh mndtgkan nikmat yg lebih...bolehkah mendatangi dari belakang...wa rase skill doggie kut...sbb tu wa xgn perkataan skill doggie..wa gunakan perkataan skill tonggeng arab....hehehehe rabbit



Nottypirate sungguh luas pengalaman walaupun masih bujang.. hehehehe
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI   Today at 8:56 am

Back to top Go down
 
HUKUM MENJILAT KEMALUAN ISTERI
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Hukum Anak Angkat Islam dan Janji Allah
» hukum memutihkan gigi
» hukum memakai barang bajakan
» Menjaga Kemaluan dari budak?
» FATWA MUI: HARAMKAN RAMBUT GIMBAL-ALASANYA???. BAGAIMANA SEBENARNYA HUKUM MEMELIHARA RAMBUT BAGI PRIA???

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MySDT :: SDT Kedai Kopi Korner :: persoalan agama-
Jump to: