MySDT


Forum SDT (Saya Dan Teman)
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
amir
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 234
Mata Ganjaran : 2230
Reputasi : 1
Join date : 2011-10-07
Location : in the West Garden

PostSubject: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Sun Feb 19, 2012 6:43 am




KUALA LUMPUR: Mereka tahu bakal dijemput ajal pada bila-bila masa kerana disahkan menghidap Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit (Aids) atau menjadi pembawa virus HIV.

Bagaimanapun, persiapan sebelum dan selepas mati memerlukan perbelanjaan besar. Justeru, selagi ada hayat, mereka perlu mengumpul wang sebanyak mungkin walaupun tindakan itu menyebarkan virus maut kepada orang lain.

Itulah tindakan sebahagian wanita pekerja seks dari China yang sanggup ‘berkhidmat’ di negara ini semata-mata untuk mengumpul duit mati sebanyak mungkin.

Mereka mudah berbuat demikian kerana sebahagian besar memiliki pakej sebagai wanita idaman lelaki hidung belang di Malaysia seperti kulit putih gebu, montok dan tinggi lampai.

Ini dibuktikan apabila siasatan polis mendapati ada antara wanita terbabit mampu memperoleh lebih RM30,000 sebulan dengan hanya ‘bekerja’ 20 hari walaupun mengaku menghidap Aids/HIV.

Lebih bahaya, wanita terbabit sebenarnya dikategorikan sebagai gred C iaitu sudah lama ‘berkhidmat’ sebelum beralih angin ke Malaysia, manakala wanita gred A dan B lazimnya menawarkan khidmat di negara sendiri atau negara maju yang mempunyai kuasa beli lebih tinggi.

Fenomena menakutkan itu didedahkan Ketua Penolong Pengarah Cawangan Kongsi Gelap, Perjudian dan Maksiat (D7) Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan berdasarkan operasi dan serbuan polis sebelum ini.

“Mereka mengaku ke Malaysia untuk mencari duit sebanyak mungkin dan berbuat demikian hingga penghujung nyawa, walaupun menyedari menghidap Aids atau pembawa virus HIV,” katanya ketika ditemui Metro Ahad.

Berdasarkan siasatan, katanya, kebanyakan wanita terbabit menguruskan sendiri kemasukan ke negara ini dan dengan kos tidak sampai RM500, mereka mampu membawa pulang RM36,200 selepas hanya ‘bekerja’ 20 hari. Itu juga menjadi punca ramai wanita asing gemar ‘cari makan’ di Malaysia.

“Lazimnya wanita, terutama dari China, diberikan gred iaitu A, B atau C. Di Malaysia, kebanyakan wanita terbabit sebenarnya cuma gred C, manakala gred A atau B mengisi keperluan di negara sendiri atau negara maju lain.

“Golongan gred C paling ramai membawa musibah, terutama jika tahap kesihatan mereka tidak diperiksa.

“Bayangkan ada antara mereka melayan sehingga 10 lelaki sehari tanpa mengetahui status lelaki ditiduri, sekali gus mendedahkan mereka kepada pelbagai penyakit berjangkit.

“Lebih mengecewakan, ada antaranya terus menjalankan aktiviti itu walaupun menyedari mereka berpenyakit.

“Ini tidak termasuk status kesihatan lelaki asing yang meniduri mereka ketika masih dikategorikan gred A atau B di negara lain sebelum ini,” katanya.

Menurut Abdul Jalil, setakat ini warga China, Thailand, Indonesia dan Vietnam masih mendominasi kegiatan maksiat di negara ini berdasarkan statistik diperoleh D7 hasil tangkapan pada 2010 dan 2011, meskipun wujud pekerja seks dari negara baru seperti Uganda dan beberapa negara Timur Tengah.

Katanya, ada antara negara terbabit mencatatkan penurunan, manakala ada juga yang menunjukkan peningkatan dan ia dipercayai didorong beberapa faktor, terutama bahasa.

“Sebagai contoh pada 2010, jumlah tangkapan membabitkan wanita China sebanyak 6,199 orang manakala pada 2011 jumlahnya menurun kepada 5,795 berbanding Vietnam yang mencatat peningkatan kepada 812 tangkapan (2,823 orang) pada 2011 berbanding 2,105 orang pada 2010,” katanya.

Secara kasar, katanya, polis mendapati kebanjiran wanita Vietnam disebabkan mahir berbahasa Inggeris atau sekurang-kurangnya boleh berkomunikasi dalam bahasa itu yang memudahkan mereka berurusan dengan pelanggan.

“Jika wanita China, pelanggan yang tidak pandai berbahasa Mandarin atau Hokkien terpaksa membuat tawaran melalui kalkulator (menaip angka) untuk meminta diskaun dan ia merumitkan, berbanding hanya menyebut angka dalam bahasa Inggeris dengan wanita dari Vietnam.

“Ia seakan-akan lucu, tetapi itulah fenomena yang berlaku berdasarkan pengamatan polis dalam beberapa serbuan sebelum ini,” katanya.

Metro Ahad difahamkan, berdasarkan hitungan kasar, wanita warga asing menawarkan perkhidmatan serendah RM180 untuk sekali perkhidmatan dan jika didarab dengan 10, ia menjadi RM1,800 jika mereka ‘bekerja’ dari jam 12 tengah hari hingga 12 tengah malam.

“Jumlah RM1,800 jika dikumpul selama 20 hari menjadikan pendapatan mereka RM36,000 dan selepas ditolak perbelanjaan makan, minum serta sewa rumah, mereka masih mampu membawa pulang RM30,000.

“Itu bagi mereka yang tidak mengamalkan cara hidup mewah dan jika berbelanja RM10,000 sebulan sekalipun, mereka masih mampu membawa wang ke negara asal sebelum kembali semula ke Malaysia untuk mengumpul kemewahan,” katanya.

Sehubungan itu, beliau berharap kehadiran pelancong sebegini, terutama yang mempunyai cop keluar masuk lebih daripada dua kali ke negara ini, dipantau supaya kegiatan seperti itu dapat dibendung, selain merekodkan cap jari pelancong bagi mengelak identiti mereka dipalsukan.

“Kita tidak nafikan ada antara mereka benar-benar melancong dan berminat dengan keindahan negara kita, tapi pada masa sama kita harus berwaspada dan mengawasi pergerakan dengan memantau aktiviti dan mengetahui lokasi mereka.

“Mungkin kita perlu memperkenalkan sistem penjamin, iaitu mereka yang ingin ke negara ini perlu ada sekurang-kurangnya seorang penjamin bagi memastikan golongan ini tidak melanggar undang-undang negara dan jika ingkar, penjamin boleh dikenakan tindakan,” katanya.

sumber:http://www.hmetro.com.my

_________________
Fight Like A Tiger, Win Like A Champion ®

I need a girl with beautiful face & brain- not only a beautiful breast
Back to top Go down
toyol
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 67
Mata Ganjaran : 1906
Reputasi : 1
Join date : 2011-11-17

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Sun Feb 19, 2012 7:38 pm

fuyoooh......ngeri ngeri....kecut perut baca metro hri ni...
Back to top Go down
Hyrul Stroker
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 72
Mata Ganjaran : 2615
Reputasi : 1
Join date : 2011-05-04
Location : Key Hell

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Mon Feb 20, 2012 7:12 am

erm itulah, memang berisiko, berani buat berani tanggung yob..hehe
Back to top Go down
hasnol
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 41
Mata Ganjaran : 1943
Reputasi : 1
Join date : 2011-09-21

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Mon Feb 20, 2012 9:31 am

Take precaution, keselamatan perlu dijaga, jangan belasah 'raw' jer..
Back to top Go down
joe_sate
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 168
Mata Ganjaran : 2117
Reputasi : 0
Join date : 2011-08-15
Age : 34
Location : tak bai

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Tue Feb 21, 2012 2:12 pm

pkai cd x selamat juga..
Back to top Go down
ryanf
SDT Newbies
SDT Newbies


Posts : 38
Mata Ganjaran : 1819
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-19

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Tue Feb 21, 2012 4:40 pm

pkai CD pn xslemat lg ekk? sbnrny cane die leh merebak ek??

_________________
I have a simple philosophy:
Fill what's empty, Empty what's full.
Scratch where it itches.

::Dont just be a Forumer be a Member::
Back to top Go down
reza_sangap
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 258
Mata Ganjaran : 2757
Reputasi : 1
Join date : 2011-06-20
Location : KL

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Tue Feb 21, 2012 7:16 pm

joe_sate wrote:
pkai cd x selamat juga..

Mana mana tu? confused

_________________
Muka Legend..... affraid
Back to top Go down
strawhatcrew
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 899
Mata Ganjaran : 2886
Reputasi : 6
Join date : 2011-07-19
Location : in your room

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Tue Feb 21, 2012 8:18 pm

mcm2 cara leh bejangkit.. raw, daty, fk.. kalo nak selamat x yah la main.. no risk no gain ma.. metro ni sotkaba sampah je.. wat bungkus nasi lemak ok ar.. x pon nak baca kasi stim konek je hahahaha

_________________
Back to top Go down
http://www.justusboys.com/forum/
zaraguss
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 182
Mata Ganjaran : 2089
Reputasi : 4
Join date : 2011-09-18
Location : Sadao Border

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Wed Feb 29, 2012 8:17 am

Quote :
Secara kasar, katanya, polis mendapati kebanjiran wanita Vietnam
disebabkan mahir berbahasa Inggeris atau sekurang-kurangnya boleh
berkomunikasi dalam bahasa itu yang memudahkan mereka berurusan dengan
pelanggan.

“Jika wanita China, pelanggan yang tidak pandai
berbahasa Mandarin atau Hokkien terpaksa membuat tawaran melalui
kalkulator (menaip angka) untuk meminta diskaun dan ia merumitkan,
berbanding hanya menyebut angka dalam bahasa Inggeris dengan wanita dari
Vietnam.

“Ia seakan-akan lucu, tetapi itulah fenomena yang
berlaku berdasarkan pengamatan polis dalam beberapa serbuan sebelum
ini,” katanya.

Statement nie bkn lucu tp mesti polis pernah try gak...hahaha

_________________


LETS ROCKKK !!! YEEEHAAA... Twisted Evil Evil or Very Mad bounce
Back to top Go down
zealot
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 427
Mata Ganjaran : 2975
Reputasi : 2
Join date : 2011-05-03
Location : petaling jaya

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Thu Mar 01, 2012 1:20 am

metro ni betul ke?aku rasa bapak ayam mest ada ambik langkah berjaga2 utk pelanggan,utk long term mest ada screen check mana ayam yg sakit...kdg2 metro ni saja je nak buat topic bg org beli hehe

_________________
Sembang jangan sampai hati wa bimbang
Back to top Go down
zaraguss
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 182
Mata Ganjaran : 2089
Reputasi : 4
Join date : 2011-09-18
Location : Sadao Border

PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Thu Mar 01, 2012 4:50 am

Biaso la metro... Surat khabar lama pn leh jadi duit nie kn pula ari2 nyer keluaran. bak kata apek botoiii "surat khabar pun bisnes ma..." Laughing

_________________


LETS ROCKKK !!! YEEEHAAA... Twisted Evil Evil or Very Mad bounce
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012   Today at 9:00 pm

Back to top Go down
 
AIDS UNTUK DIJUAL - metro Ahad 19 Feb 2012
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MCC-funded road project starts 2012
» Iraq's 2012 Bdget Forecast based on $80 oil
» Winter 2011-2012
» Economic Commission expects the weak purchasing power in Iraq in 2012 On: Sun 01/01/2012 6:24
» Of the Commission vulnerable economy likely triggered higher spending On: Sun 01/01/2012 6:41

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MySDT :: SDT Kedai Kopi Korner :: SDT Current Issue-
Jump to: