MySDT


Forum SDT (Saya Dan Teman)
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
TheLuPikir
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 60
Mata Ganjaran : 1853
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-17

PostSubject: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 5:24 am

salam geng2 sekalian

ak baru angkat vios j 3 4 ari lps after ak da pkir msk2 keta baru ape nk angkat yg sedap skit ak byr bln2

so far, performance tip top (before tu ak da test drive honda city bos ak n decided best lg vios ni), interior pn ok, tp satu je la mslh die ak detect (actlly ak da pasan mse kt kedai) enjin die bunyik skit la, ak survey kt forum ape sume, kate actlly kate mmg die bunyik skit. tp ak rse suppose keta baru bunyik enjin patut smooth..

so geng2 so called top gear ade pape experience or explanation to share?
Back to top Go down
lpsoldier007
SDT Otai
SDT Otai


Posts : 175
Mata Ganjaran : 2741
Reputasi : 3
Join date : 2011-04-30

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 6:32 am

baru 3-4 hari angkat, kalau problem, pg service centre je. haha.

_________________
PM me to apply for UniFi and Streamyx all packages. Online application. Apply from your HOME/OFFICE. Will help you terminate your existing streamyx package (UNIFI). All FOC, no charges.
Guaranteed to get installation within 1 week for Unifi and Streamyx
PM ME FOR MORE INFO
Back to top Go down
TheLuPikir
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 60
Mata Ganjaran : 1853
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-17

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 8:02 am

itu la mmg nk g ni, tp ak dgr org len yg ade mslh mcm ni dorg g sc pn kate mmg bunyik mcm ni, ah punoh haha
Back to top Go down
budak_kl
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 272
Mata Ganjaran : 213355
Reputasi : 5
Join date : 2011-05-04

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 11:14 am

wah kete dugong bab kate bdk2 kete...by the way brape intrest skrg bro...model J ni basic kan..kasi konbet masuk bodykit trd la bro
Back to top Go down
TheLuPikir
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 60
Mata Ganjaran : 1853
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-17

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 12:26 pm

intst ak aritu, 2.4 lebey la klu xsilap, amek kt toyota bangsar. next week ni nk pasang body kit trd, xble psg mase amek aritu cz cino kn cuti laie skrg ni.. adoyaipun
Back to top Go down
budak_kl
SDT The Legend
SDT The Legend


Posts : 272
Mata Ganjaran : 213355
Reputasi : 5
Join date : 2011-05-04

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 12:32 pm

TheLuPikir wrote:
intst ak aritu, 2.4 lebey la klu xsilap, amek kt toyota bangsar. next week ni nk pasang body kit trd, xble psg mase amek aritu cz cino kn cuti laie skrg ni.. adoyaipun


wah murah lau 2.4..9thun ker..sbb hr tu aku tnya 2.6%..wa bekenan gak ngn vios tp minat yg J manual
Back to top Go down
tycoon
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 51
Mata Ganjaran : 1831
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-28

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 3:34 pm

Baik pegi service center. jgn pandai2 pegi kedai biasa.. takut warranty void
Back to top Go down
TheLuPikir
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 60
Mata Ganjaran : 1853
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-17

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 6:45 pm

budak_kl wrote:
TheLuPikir wrote:
intst ak aritu, 2.4 lebey la klu xsilap, amek kt toyota bangsar. next week ni nk pasang body kit trd, xble psg mase amek aritu cz cino kn cuti laie skrg ni.. adoyaipun


wah murah lau 2.4..9thun ker..sbb hr tu aku tnya 2.6%..wa bekenan gak ngn vios tp minat yg J manual

ak bt 10 thn, ejen ak ckp die rate ni depend kite punye finance, klu kite jenis xde prblm ape sgt, die ble try jek interest lg murah (yg ak phm la).

manual pn ok, tp klu kt kl kene lak bro keje time ofis hour, insyaAllah keting bro mcm jonah lomu plg kurang haha
Back to top Go down
TheLuPikir
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 60
Mata Ganjaran : 1853
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-17

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Sun Jan 29, 2012 6:46 pm

tycoon wrote:
Baik pegi service center. jgn pandai2 pegi kedai biasa.. takut warranty void

tu la psl bro, mmg ak xkn g kedai besa, g sc toyota je. wife ak pki myvi, xpenah anta g kedai biase (except eksiden la) so far da 4 thn xde prblm lgsung enjin performance ape sume
Back to top Go down
ryanf
SDT Newbies
SDT Newbies


Posts : 38
Mata Ganjaran : 1827
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-19

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Wed Feb 22, 2012 2:33 pm

boss, bunyi tu time enjin idle kew time drive? ce cte cer cte,. hehehe

_________________
I have a simple philosophy:
Fill what's empty, Empty what's full.
Scratch where it itches.

::Dont just be a Forumer be a Member::
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Tue Mar 13, 2012 10:59 am

One of my friend bought his Vios J few months ago. He said that everything about his car is good except the seat fabric. The seat fabric seems so problematic because the small white things like 'bulu2' appear when he sit on the seat. He called Toyota Service Center, and they said they noted the problem because other customers also complaint the same thing. But they said they cant do anything and will try to do better in future. As a customer, I don't think that would be a good answer, because how can a customer be satisfied with the quality of the seat if his/her child got sinus? Do you guys face with this problem too? I'm just curious, does this problem happened randomly or not.
Back to top Go down
TheLuPikir
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 60
Mata Ganjaran : 1853
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-17

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Tue Mar 27, 2012 8:44 am

ryanf wrote:
boss, bunyi tu time enjin idle kew time drive? ce cte cer cte,. hehehe

time idle pn ade skit2, tp so far da 2 3 bln pki, satisfied la
Back to top Go down
TheLuPikir
SDT Junior
SDT Junior


Posts : 60
Mata Ganjaran : 1853
Reputasi : 1
Join date : 2012-01-17

PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Tue Mar 27, 2012 8:51 am

adahalke wrote:
One of my friend bought his Vios J few months ago. He said that everything about his car is good except the seat fabric. The seat fabric seems so problematic because the small white things like 'bulu2' appear when he sit on the seat. He called Toyota Service Center, and they said they noted the problem because other customers also complaint the same thing. But they said they cant do anything and will try to do better in future. As a customer, I don't think that would be a good answer, because how can a customer be satisfied with the quality of the seat if his/her child got sinus? Do you guys face with this problem too? I'm just curious, does this problem happened randomly or not.

hm, didnt notice that.. but so far anything related to my seat is ok
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit   Today at 5:40 pm

Back to top Go down
 
Enjin Vios J (AT) 2012 bunyik bising skit
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» MCC-funded road project starts 2012
» Iraq's 2012 Bdget Forecast based on $80 oil
» Winter 2011-2012
» Economic Commission expects the weak purchasing power in Iraq in 2012 On: Sun 01/01/2012 6:24
» Of the Commission vulnerable economy likely triggered higher spending On: Sun 01/01/2012 6:41

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MySDT :: SDT Kedai Kopi Korner :: SDT Top Gear-
Jump to: